Også sommerhus branchen forandrer sig

Efter mange gode år med flere - men små - sommerhusbureauer, hjemmehørende i forskellige danske byer, er der sket en udvikling i de forrige år derhen til, at mange af disse små udlejninger er blevet lagt sammen i større fusioner især gennem årene 2000 og 2010.

Hvorfor de her fusioner skete, fremviser nogle årsager.

Forhen

  • var gæsterne allerede tilfredse med at have "et tag over hovedet" og bookede uden at vide særlig meget om det sommerhus, som de skulle holde ferie i
  • var lejeperioden længere, ofte tre eller flere uger i træk
  • var gæsterne trofaste over for sommerhusudlejningen og de ikke skiftede området efter det første ophold, de havde haft i Danmark
  • fik gæsterne tilsendt et lille "feriekatalog" sidst på året og med kig ind i katalogen valgte man dét sommerhus, hvor den næste ferie skulle gå hen til
  • var der ingen muligheder for hverken at vælge mellem mange dele af landet, mange bureauer og mange huse på internettet - ikke i den her omfang som i dag

Hvorfor ikke fortsætte med den "gammeldags model"?

Også det her aspekt fremviser nogle årsager.

For eksempel er det ikke længere en selvfølge, at gæsterne kommer fra sig selv. I mellemtiden er de bevidste sig om, at gæsternes anmeldelser på nettet og i de sociale medier udøver indflydelse på andre kunders valg vedr. sommerhus og feriested. Gæsterne lægger bl.a. deres anmeldelser på:

  • Trustpilot
  • Facebook
  • eKomi
  • Trusted Shops
  • Holidaycheck
  • Google My Business

dk-ferien Aps hjælper med, at dit sommerhus bliver fundet på nettet

Mange husejere tror i dag, at deres sommerhuse bliver fundet helt automatisk på Google. Men desværre er det ikke alt for nemt. Hvis man søger f.x. efter "Ferienhäuser Dänemark" på Google, findes der over 345.000 hjemmesider som resultat - og det er en hel masse sommerhuse, som dukker op foruden dit eget hus...

Det er grunden for at vi sidder klar for at hjælpe med vores kendskab til det tyske marked og med et stort netværk. Og det er en kæmpestor fordel for dig! Støtten inkluderer:

  • aktiv arbejde og networking i forskellige sociale medier
  • SEO-optimering
  • annoncering i sociale medier
  • pressearbejde
  • networking i forskellige turismeorganisationer

Hvad du får af os inden kunder booker

  • plantegning af huset med hensyn til neuromarketing-aspekter
  • rådgivning vedr. husets udstyr og optræden
  • kvalitetscertifikat
  • din personlige sæsoninddeling
  • vurdering af indtægtsmuligheder

Hvad du får af os til dit sommerhus

  • iCal-link, som kan også benyttes på andre hjemmesider eller portaler
  • gode råd vedr. mappen til brugsanvisninger og brochurer til området
  • klistermærke til postkassen

Vi hjælper med at finde servicepersonale, hvis du selv ikke har tid i enkelte tilfælde eller til generel løsning.

Hvad for generelle fordeler du får af os

  • beskatning
  • årsoversigt
  • sommerhusloven
  • regelmæssige overførsler på din konto
  • opsigelsesfrist: kun 1 måned

Sidst, men ikke mindst....

Dit sommerhus skal præsenteres bedst muligt på nettet, det er vores bestræbelse. For hver detalje er en brik, som hjælper kunderne med at vælge eksakt dit hus.

Marketingmateriale for huset er det sidste lille aspekt, som skaffe mulighed for at få en tilfreds kunde, som respekterer din ejendom og behandler den med omsorg.